Na de check-out van de gasten controleren onze schoonmaker je woning op schade. Wanneer wij een melding binnen krijgen controleren wij of de schade bekend is bij jou. Als de schade is veroorzaakt door gasten kunnen wij deze op hun verhalen. Hiervoor hebben wij bepaalde informatie en documentatie voor nodig, namelijk:
- Originele bon
- Online link naar een soortgelijk product
- Offerte van een erkend bedrijf voor het herstellen van de schade
- Foto's die een goede indicatie geven van de schade
In verband met het schadebeleid van Airbnb is het belangrijk om de zo spoedig mogelijk actie te ondernemen.
Met de door ons verzamelde informatie zullen wij de kosten verhalen op de gasten en ons uiterste best doen om tot een overeenkomst te komen.
Mochten wij er met de gasten niet uitkomen dan kunnen wij Airbnb erbij betrekken. Wanneer wij Airbnb betrekken zal Airbnb hiervan een melding maken en zal een toegewijd Airbnb teamlid aan de zaak worden toegewezen. Alvorens een definitief besluit wordt genomen, zal contact worden opgenomen met bnbmanager en de gast om de ingezonden informatie door te nemen. In sommige gevallen vraagt Airbnb om extra informatie en zullen wij deze moeten verzamelen en aanleveren, voordat zij een definitieve beslissing kunnen nemen.
Lees hier meer hoe je je kan beschermen tegen schade.